Thursday, September 2, 2010

Hishamuddin diminta berudur ??


Benarkah  Menteri dalam negeri dikatakan sebagai lemah dan kini menjadi serangan bloggers  mesra UMNO yang menyifatkan bahawa menteri dalam negeri ini sebagai lemah dan mengakibatkan provokasi provokasi perkauman kian menjadi kebelakangan ini.

hishamudin lambang kegagalan menteri KDN !
kerana kelemahannya, banyak isu sensistif perkauman makin menular !

aku bukan partisan. aku melayu dan berbangga menjadi rakyat malaysia.aku setuju kalau melayu yang buat salah, dia patut dihukum. tetapi pada masa yang sama jika cina dan india jugak buat salah mereka juga patut dihukum.

silap hishamudin adalah membiarkan penghinaan berat sebelah berlaku. hishamudin menggusarkan hati rakyat kerana kelemahan kepimpinanannya dalam KDN. KDN takde taring, terlalu bacul di bawah hishamudin. kerana kelemahan KDN ini aku yakin akan lebih banyak 'serangan balas' dalam bentuk penghinaan antara kaum akan berlaku.

priority atau keutamaan jaminan keselamatan rakyat lebih penting daripada jawatan yang hishamudin sandang. hishamudin adalah total failure ! prevention is better than cure !

dia gagal menyekat sentimen perkauman yang mula subur umpama api dalam sekam.

lihat gambar di atas. 2 budak cina dibelasah 10 budak melayu. katanya ada hamburan 'pulang balik ke negara asal' diucapkan, sepatutnya yang kena labi adalah namawee ,bukan nya orang biasa. KLIK SINI

kenapa perkara ini terjadi ? aku tak pasti situasi sebenar (kes di atas berlaku) tetapi bagi aku ini semua berpunca daripada penghinaan pemimpin parti politik dll yang terlalu banyak menghina dan menghiris hati umat melayu. bukan sekali tetapi berpuluh kali.

malaysiakini dibiarkan berleluasan hina islam dan melayu
anwar ibrahim dan gerombolan PKR yang hina melayu/islam
DEB dimansuhkan oleh guan eng.
theresa kok hina azan dan tulisan jawi.
penyokong pas menghina sultan perak.
dap hina sultan perak.nik ajis perli sultan selangor sewaktu prk hulu selangor.
namawee.
tony pua hina dasar deb.
anthony loke hina islam.
uthayakumar dan hindraf gugat perlembagaan.
nurul izah hina deb. hina sistem keselamatan negara.
raja petra terus menerus mencipta fitnah.
kit siang pijak gambar 2 adun melayu.
dan macam-macam lagi..tak tertulis aku kat sini.

hati panas orang melayu tak dapat dibendung. akhirnya jadilah peristiwa spontan begini. KENAPA ?

kerana hishamudin gagal mengekang isu sensitiviti perkauman ini daripada peringkat awal lagi. ini kesilapan hishamudin. setiap kali penghinaan terhadap islam/melayu berlaku hishamudin sekadar memberi amaran, amaran keras, amaran keras-keras, amaran cukup keras !

aku amat terkejut bila kelemahan hishamudin ini terpaksa ditegur oleh menteri besar kedah azizan razak. boleh kah kamu bayangkan, pihak pembangkang pun sampai panas hati dengan cara dan kelemahan hishamudin menangani kes namawee. namawee bukan awalan, ini kes berantai daripada berpuluh lagi penghinaan sebelum ini.

hishamudin jangan terlalu jakun dengan H20 nya. berhentilah menjadi mat jenin politik macam anwar ibrahim.

untuk amankan semula malaysia, perkara pertama yang perlu dilakukan adalah menggantikan hishamudin dalam KDN. carilah orang yang lebih tegas dan berani.

atau jikalau hishamudin pemimpin yang maruah diri , sila lakukan 'harakiri politik' !
kita boleh berbeza pendapat dalam politik, tetapi politik yang bisa mengganggu gugat ketenteraman dan keamanan rakyat harus dibendung. hishamudin gagal dalam tugasan ini. adakah anda bersetuju hisham diucutkan jawatan menteri KDN ?
sumber:
http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2010/09/tiba-masanya-hishamudin-lepaskan.html

No comments:

Post a Comment