Thursday, June 30, 2011



PERHIMPUNAN HARAM 9 JULAI ; JANGAN KITA JADI KUDA POLITIK JAHAT PR.....!!!

Betulkah perhimpunan haram anjuran kumpulan pengacau yang dijadualkan berlangsung pada 9 Julai ini bukan perhimpunan politik?

Jika bukan, kenapakah wujud begitu banyak pemimpin Pembangkang dalam barisan jawatankuasa penganjurnya dan kenapakah pula parti terbabit begitu bersungguh-sungguh mengerahkan anggota dan penyokong masing-masing supaya turun ke jalan raya pada hari berkenaan?

Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim dilaporkan memberitahu anggotanya bahawa beliau akan meminta bekas presiden Majlis Peguam, yang juga pengerusi jawatankuasa penganjur perhimpunan haram itu, Datuk S. Ambiga membatalkannya jika kerajaan bersetuju memenuhi tuntutan kumpulan pengacau berkenaan.

Bagaimanapun, pada hari berikutnya, apabila Ambiga dilaporkan berkata beliau tidak akan mempedulikan kenyataannya itu, Anwar mendakwa beliau telah disalah petik oleh media berhubung perkara tersebut.

Bagaimanapun, hakikat yang tidak boleh diubah ialah Anwar telah membayangkan kepada media yang beliau boleh meminta Ambiga membatalkan rancangan untuk mengadakan perhimpunan haram itu sekiranya Barisan Nasional (BN) bersetuju mengadakan pilihan raya secara bebas dan adil.

Ini sudah pasti menimbulkan keraguan tentang dakwaan pengerusi jawatankuasa penganjur perhimpunan itu bahawa ia bukan perhimpunan bersifat politik, tetapi semata-mata diadakan untuk memaksa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengadakan pilihan raya secara bebas dan adil.

Orang ramai sudah mula mempersoalkan motif perhimpunan haram itu dirancang dan mereka juga akan memerhati siapa yang akan menyertainya.

SEDARLAH WAHAI BANGSAKU……!!!
JANGAN DIUNDANG  PETAKA YANG DATANG…..
USAH MENJADI PENGKHIANAT DIPERKUDA PETUALANG…!!!

                                          


No comments:

Post a Comment