Sunday, May 8, 2011

DAP MULA TUNJUK BELANG,,,,,,


MELAYU TONGGANG LANGGANG……
BILA NAK SEDAR !!!
Usaha menjadikan Kristian agama rasmi oleh pemimpin DAP bukan saja mencabul Perlembagaan Persekutuan, malah menggugat keselamatan negara.
Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi dan DAP digesa memperjelaskan dakwaan itu seperti didedahkan dua laman blog sebagai menghormati perlembagaan yang menetapkan Islam agama rasmi.

Cubaan pembangkang untuk mengubah perlembagaan disebabkan tanggapan kerajaan yang ada hari ini lemah dan tindakan itu perbuatan ekstrem serta boleh dikenakan tindakan mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA). Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, berkata perkara yang termaktub dalam perlembagaan perlu dihormati dan dipertahankan semua pihak.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad pula berkata kehilangan kuasa majoriti dua pertiga kerajaan di Parlimen menyebabkan ada puak semakin berani mengambil kesempatan untuk menimbulkan pelbagai masalah berbanding ketika pemerintahan beliau.

Bagi Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal yang juga Menteri Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah mahu siasatan terperinci sebelum tindakan diambil serta mahu pihak yang memulakan isu berkenaan dikenakan hukuman tegas jika terbukti benar.

Sementara itu, Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin, meminta polis segera menyiasat kerana ia boleh menimbulkan pelbagai persepsi negatif memandangkan isu itu amat sensitif.

Presiden Persatuan Penulis Nasional Kebangsaan (PENA), Salleh Rahmad meminta tidak ada pihak cuba meruntuhkan perancangan kemerdekaan walhal mereka tahu Islam adalah agama rasmi.
Mahukah kita membiarkan terus ‘percaturan kuasa’ menjadikan Ugama Islam dan perlembagaan Negara dipermainkan oleh pihak seperti ini??
Kenapa terus mahu memihak pada kumpulan yang sebenarnya mempunyai agenda memusnahkan keamanan Negara ??
Bangunlah dan sedarlah wahai bangsa ku, jangan nanti ‘yang dikejar tak dapat tapi yang dikendung berciciran’…….
Bukalah minda, renungkan jauh-jauh…. Negara kita ( Tanah Melayu ) yang BAGAIMANA nak kita wariskan kepada anak cucu kita ??

No comments:

Post a Comment