Sunday, October 24, 2010

Aziz VS Zulkifli di Galas

Spekulasi yang mengatakan barang kemungkinan Tengku Razaleigh Hamzah sendiri menjadi calon Barisan Nasional untuk pilihanraya kecil Dewan Undangan Negeri Galas di Gua Musang Kelantan ternyata  meleset.Sebaliknya orang kepercayaan beliau yakni Setiausaha UMNO Gua Musang, Abdul Aziz Yusoff, 47,diumumkan sebagai calon.
Pengumuman calon itu dilakukan oleh Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yasin pada satu majlis di Gua Musang. Hadir sama Tengku Razaleigh dan Pengerusi Perhubungan UMNO Kelantan Datuk Mustapha Mohamad.
 
Sementara itu, PAS sebelum ini menamakan Dr Zulkifli Mohamad,44 sebagai calon parti itu dalam pihanraya kecil ini. 
Aziz merupakan anak kelahiran Kampong Bertam Gua Musang dan pernah berkhidmat sebagai Pengurus Operasi KESEDAR. Beliau juga merupakan Pengerusi PIBG Sekolah Kebangsaan PPRT Limau Kasturi.
Aziz juga pernah memegang jawatan sebagai Pengerusi Belia 4 B Gua Musang dan Naib Ketua Pemuda UMNO Bahagian sehingga tahun 2005. Ayah kepada empat orang anak ini berkahwin dengan Roshana Hashim.

No comments:

Post a Comment