Sunday, August 29, 2010

POMPUAN NI DAH SUNAT KER?????

 

Nie Ching dan Elizabeth Wong kena cerita pada Karpal Singh bagaimana ‘lembutnya’ PAS

Disebelah kiri ialah gambar Ahli Parlimen DAP Serdang,Selangor Teo Nie Ching di satu acara mengenai Palestin baru-baru ini.Beliau memang manis orangnya apalagi kalau berbaju kurung dan kelumbung begitu.

Ditengah ialah gambar kontroversi Nie Ching,berbaju kebaya sahaja sedang berucap di ruang solat surau Surau Al-Huda, Kajang Sentral, Ahad lalu.

Lihat betul-betul pula siapa gambar di sebelah kanan ? Tidak lain tidak bukan primadona PKR,Elizabeth Wong,Exco Kerajaan Negeri Selangor.

Berbaju kurung,berkelumbung sopan santun beliau diatas pentas PAS sedang berceramah di Kelantan.
Sayang sikit cuma timing nya menjadi bualan ramai.Elizabeth berdiri disitu tidak lama selepas riuh satu negara tentang gambar-gambar meletopnya sedang tidor diambil oleh lelaki Islam ahli PKR yang bersekedudukan dengannya.

No Problem .Untung nasib Elizabeth beliau dapat ‘mengsucikan‘ diri... antaranya dengan penampilan macam gadis kampong diatas pentas PAS.

Beliau kembali bertugas sebagai Exco macam biasa…sekalipun sebelum itu sudah nekad nak lepaskan jawatan.

Juga untung bagi dirinya lelaki Islam yang ambil gambarnya hilang entah kemana sampai ke hari ini dan isu beliau bersekedudukan sudah pudar dalam ingatan orang.

Kini Nie Ching kena berterima kasih kepada Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kerana segera ‘ mengsucikan’ apa yang berlaku.

Dicelah hangatnya isu beliau tampil tanpa menutup aurat di ruang solat surau berkenaan,Sabtu Menteri Besar Kelantan berkata tindakan Ahli Parlimen DAP itu tidak menyalahi hukum Islam.

Beliau berkata kehadirannya di surau itu sebaik-baik cara untuk mendekatkan mesyarakat bukan Islam kepada Islam.


"Tidak salah orang bukan Islam termasuk wanita masuk dalam masjid sama ada untuk berucap atau apa sahaja asalkan berpakaian sopan bagi bukan Islam dan menutup aurat bagi orang Islam," katanya kepada wartawan di Kota Bharu Sabtu ketika diminta mengulas isu Nie Ching.

Nik Abdul Aziz menilai mereka yang protes kehadiran Ahli Parlimen itu di surau berkenaan mengambarkan kejahilan umat Islam sekarang.

Katanya pada zaman Nabi Muhammad S.A.W. baginda mengajak orang kafir Quraisy tinggal di dalam masjid termasuk dibenar tidur, makan dan minum.
"Cuma apa yang dilihat itu sebagai pelik di zaman ini menunjukkan umat Islam kita terlalu jahil dengan agama," katanya.

Sayang sikit pada ketika PAS sedia menutup mata pada hal yang dilihat boleh menyinggung dilakukan oleh orang-orang rakan politiknya ,Sabtu Pengerusi DAP Karpal Singh tampil sekali mengingatkan sekali lagi soal hudud bukan dalam ruang dasar yang dipersetujui oleh PKR-PAS-DAP.

Katanya soal nak melaksana hukum hudud dan tubuh negara Islam tidak berbangkit samasekali.

Beliau membuat kenyataan itu untuk mengulas kenyataan Ahli Parlimen PAS Shah Alam Khalid Samad bahawa beliau yakin rakan parti dalam pakatan rakyat tidak akan menghalang perlaksanaan hudud jika itu menjadi kehendak rakyat.

Bagi Karpal Singh soal hudud TITIK ia tidak dapat diubah sekalipun dengan dua pertiga majoriti di Parlimen.

Pengerusi DAP itu tidak nampak langsung bagaimana bertolak ansurnya PAS dalam nak menjaga imej rakan parti dari tercalar.

Mungkin Elizabeth dan Nie Ching boleh bantu Nik Aziz ‘bagi penerangan’ pada Karpal Singh dan begitu juga Lim Kit Siang bahawa PAS parti yang cukup toleren dan amat terbuka sekali .

Mereka juga kena bagitau bagaimana lemah gemalainya PAS dengan orang bukan Islam tetapi dengan orang UMNO yang Islam,Nik Aziz selalu kata mereka ‘kurang Islam’ dari orang PAS.

Elizabeth dan Nie Ching juga kena cerita bagaimana dalam kelembutan mereka pada bukan Islam,PAS boleh ‘tarik muka’ pada sesama Islam dengan sembahyang dua imam dan kafir mengkafir.

Siapa tahu Karpal Singh dan Lim Kit Siang akan sedar...wah ini cukup menguntungkan dari segi politik DAP... dan boleh terpengaruh untuk menyokong PAS melaksanakan undang-undang hudud dan tubuh negara Islam.- 

Rosli Ismail - Agendadaily.


Kole Ayab kata :
Ini semua hipokrasi pembangkang arahan  Anwar ibrahim di restui oleh Nik Aziz.
"Luorang semua tak payah sunat , lu pakai saja najunkurung kat luar, pakai saja tudung. lu tak basuh kencing pun orang tak tahu.u tak mandi hadas pun orang tak tahu, kita tipu saja melayu PAS ngan PKR. diaoarang ni semua dah tolol sebab kami dah kencing mereka ini semua.



Kalau kita tak tipu dioarang ingat kita boleh jadi pemerentah ke???? Elizebeth , lu nak main kat luar itu lu punya pasal wa tutup mata wa ngan serban, janji lu pergi masuk surau tipu semua melayu PAS. Pergi pergi siap sekarang, jangan lupa basuh kemcing ah.........


1 comment:

  1. Laki Najib yang dah bersunat tapi tak pakai tudung ..tak pulak hang sibuk...yang kafir tak pakai tudung hang sibuk....Bodoh punya melayu Islam.

    ReplyDelete