Monday, August 30, 2010

Hasan Ali nak bodek Sultan tapi takut lawan Nik Aziz..

Macam hampeh jer bila aku terbaca satu berita yang dilaporkan dimana bekas pengacara rancangan Forum Ehwal Islam dulu-dulu mula bersuara bilamana awek kesayangan dia diganggu-gugat oleh perwira-perwira UMNO yang pertahankan bangsa dan agama. Siapa?

Siapa lagi kawan kalau bukan Hassan Ali tu laaa..Hari ini dengan lantangnya dia meminta supaya peraturan terperinci bagi kaum bukan Islam digubal agar tidak berlakunya lagi insiden yang direka cipta oleh rakan-rakan Pakatan Rakyatnya sendiri.

Nampak sangat si Hasan Ali ni nak membodek DYMM Sultan Selangor bila Tuanku Sharifuddin Idris Shah mula naik 'hangin' dengan apa yang dah PAS dan DAP buat..Kenapa baru sekarang nak melatah si Hasan Ali tu? Dulu, apa saja isu yang membabitkan bangsa melayu, islam sendiri tak ada pulak aku nampak kelantangan ulamak buatan PAS ni melalak macam sekarag ni?

Nampak sangat Hasan Ali kini sedar kedudukannya sebagai Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Agama Islam, Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Negeri, mesti dipertahankan. Makanya sebab itulah bila Tuanku dah 'sound' menggelabahlah si belatuk tua tu, barulah sekarang kita dengar Hasan Ali 'sound' geng-geng PR bodoh dia supaya ambil tahu tentang tatasusila yang perlu dipelihara ketika menggunakan masjid atau surau.

Citt!!! Poodahhhh..!!!

Baru sekarang si Hasan Ali tu nak belek kitab untuk bagitau geng-geng kafirun dia supaya peraturan yang lebih jelas seperti jenis pakaian yang sesuai serta jenis tudung yang dipakai perlu diperincikan bagi memudahkan ia difahami oleh pihak yang mengunjungi surau atau masjid.

Sudahlah Hasan Ali oiii..kalau dari dulu kau betul-betul jaga tatasusila tempat ibadah islam ni, confirm geng-geng keparat kau tak berani nak langgar semacam..tapi sayang, Hasan Ali tak berani.. (takut Khalid Gagap tu tarik balik jawatan dia..) ke takut Pok Nik tendang keluar jauh-jauh...ha? Berani ke lawan Pok Nik tu? tambah-tambah bila amoi Serdang tu dah ngadu kat ayahanda dia...repot...repot..
Apa yang pasti, semua orang dah tau.. Hasan Ali ni kaki bodek jer lebih..sebab tu sampai ke hari ini dia tak komen apa-apa tentang 'Godfather' Lim Guan Eng bila nama anak komunis tu terkandung dalam kutbah Jumaat..

BuburLambuk: Ado Aku Kisah???

2 comments:

  1. tata susila tentang adab dan pakaian. tapi bagaimana pulak tentang halal dan haram. amoi ni tau ke maksud suci dan tak suci. atau pun bangsa kafir tu tau ke halal dan haram.

    ReplyDelete
  2. Masalahnya Amoi tu kita xtau bersih ke tak masuk surau orang..

    ReplyDelete