Friday, February 1, 2013

Ostajah pilih POK NIK.. canggup haramkan ibu bapa yang menyokong UMNO?? Nur dan hidayah ker tu??

Dah jauh sangat dah Si Ostazah Pening ni menyimpang. Sampaikan habis semua orang nak disesatkan jugak. Walhal, dia sendiri yang sesat.

Patut la sebelum ini dia buat tak kisah je bila ibu dia masuk Hospital. Dia sanggup tinggalkan ibu dia yang terlantar di Hospital tu sebab nak pergi berpesta.

Rupanya ada sebab tertentu. Bagi dia, tanggungjawab nak jaga ibu di Hospital tu kecik sangat kalau nak dibandingkan dengan Politik. Politik lagi penting.

Korang bayangkan la. Punya la dia marah sangat dengan UMNO sampai sanggup dia memurtadkan ibu bapanya sendiri!!! Tak ke macam sial perangai dia tu?

Macam tu punya GAMPANG perangai Si Ostazah Pening ni, masih lagi dia nak kata yang dia dapat hidayah dari Allah S.W.T ke? Masih lagi dia nak kata yang dia tu baik dari orang lain?

Tak pernah lagi wujud dalam mana - mana kitab menyatakan Halal bagi seorang muslim memurtadkan saudara sesama Islam. Apatah lagi anak kepada ibu bapanya sendiri!!!

Dasar manusia tak sedar diri macam ni memang payah dah nak ubah. Bukan setakat mata dia je yang buta. Malah hati dia pun dah tertutup dari nak terima hidayah. buat la kot macam mana pun. Kalau dah SESAT tu SESAT la jugak!!!

 
Biarpun ideologi politik tak sama, ibu tetap ibu dan ayah tetap ayah. Ini dah boleh masuk dalam status anak derhaka beb. Parti politik bukan agama! Ini akibatnya jika ikut tarbiah PAS dan Amanat Haji Hadi.

Abby kena tahu walau bagaimana buruk sekali pun perangai kedua ibubapa kita itu bukan urusan kita, urusan kita ialah menjaga mereka dengan penuh kasih sayang sebagaimana mereka menjaga kita sewaktu kecil hingga dewasa. Bukan sebab dia UMNO terus nak 'murtadkan' mereka.

Walau banyak mana sekali pun dosa yang mereka lakukan, itu juga bukan urusan kita, urusan kita ialah meminta ampun kepada Allah S.W.T supaya kedua ibubapa kita diampuni Allah S.W.T.

Doa anak yang soleh akan membantu kedua ibubapanya mendapat tempat yang baik di akhirat, inilah yang dinanti-nantikan oleh para ibubapa di alam kubur. - seterusnya...

No comments:

Post a Comment