Saturday, June 16, 2012

Buruk bona perangai Rais Zainuddin ni - Dah tak relevan lagi

Apa  dia buat dengan bloggers  Big dog.
Tulisan  ini saya jumpa dari sebuah ruang forun yang di tulis pada tahun   Feb 7, 1999
5:55 pm  baca sini kok nak tau apo  saya tidak pasti siapa yang dimaksudkan oleh penulis  tetapi saya menjangka siapa lagi jika yang akan bertanding di DUN Cembung.

Saya tertarik untuk menulis tulisan ini kerana saya telah terlalu banyak mendengar keletah Rais Zainuddin ini yang tidak sedap dan selesa didengar sehingga baru baru ini saya juga terbaca satu artikel ditulis di sebuah laman blog yang mana  ada veteran UMNO yang  mahu menjatuhkan Menteri Besar Negeri  Sembilan dengan niat yang jahat, Tujuan artikel itu disiarkan adalah untuk mengaibkan Menteri Besar dan juba menjatuhkan kredibiliti Menteri Besar dan berniat jahat.

Usaha ini dkatakan  melibatkan pemimpin  veteran dari Rembau yang tidak lagi menjawat  jawatan pada PRU  12 yang lalu .

Menurut sumber yang saya perolihi , Rais  Zainuddin ini bercita cita tinggi malahan beliau pernah melobikan dirinya  untuk menjadi Menteri Besar sebaik saja selesai Pilihanraya umum. Rais dikatakan baik dengan isteri kepada mantan Perdana Menteri Allahyarhamah Tun Hindun. 

Walaupun Mohamad Haji Hasan dipilih sebagai Menteri Besar Negeri Sembilan pada ketika itu Rais telah dilantik sebagai Exco Pelajaran oleh Menteri Besar sehinggalah beliau di dapati gagal melaksanakan tugas dan tanggungjajwab di amanahkan dan akhirnya ditukar sebagai Exco jabatan yang lain.

Rais  tidak dicalonkan sebagai  calon di DUN Cembung pada tahun 2004 dan tempatnya  digantikan dengan YB Zaiful seorang tokoh muda dari Pemuda UMNO . Zaiful memenangi kerusi Cembung dan dia dikatakan telah menjalankan tugas dengan baik sekali dan tidak mungkin tempat beliau akan diganti oleh Rais Zainuddin semula.

Rais ini juga dikatakan merupakan batu api yang telah melagakan MB Negeri Sembilan dengan seorang pemimpin veteran di Negeri Sembilan,

1 comment:

  1. sALAM PERJUANGAN BRO. blog tuan telah saya pautkan. mohon tuan memautkan blog saya ke dalam blog tuan. www.myhomesoil.blogspot.com

    ReplyDelete